System CRM

Kompleksowe narzędzie do zarządzania klientami

1.0
Sprzedaż
Idealne narzędzie wpsierające proces sprzedaży
2.0
Relacje
Ułatwia relacje z klientami. Porządkuje, planuje i rozwiązuje problemy z komunikacją
3.0
Elastyczny
Narzędzie jest dopasowane do każdego rodzaju i charakteru firmy. Jego możliwości na najwyższym poziomie dla każdego.

Home

CRM wspiera sprzedaż

Systemy klasy CRM są podaj najbardziej rozpowszechnionymi systemami informatycznymi wśród przedsiębiorstw. Ich rozwój idzie w kierunku łączenia się z innymi systemami, np. ERP, MRP, Workflow.

\r\n', '\r\n

Rozwój CRM jest bardzo dynamiczny. Jeszcze parę lat temu wydawało się, że przejście do chmury będzie przełomowym krokiem w rozwoju tych systemów. Dziś wiemy, że był to jedynie punkt wyjścia do nowych możliwości rozwoju oprogramowania. CRM oczywiście posiada cała wiedzę o produktach, cenach, realizacjach, stanach magazynowych. Dlatego można z całą pewnością powiedzieć, że CRM wspiera moduły sprzedażowe i rozwija się w tym kierunku bardzo dynamicznie. 

\r\n

Desktopowa, przeglądarkowa forma na komputery oraz gotowe aplikacje na smartofony to już standard wśród systemów CRM. Nie jest to oczywiście moda, bo w biznesie moda ma najmniejsze znaczenie. Jest to krok w stronę klienta. Dziś trudno sobie wyobrazić pracę handlowca bez systemu CRM. Niemożliwe! Powiem inaczej, dziś niemożliwa jest praca handlowca bez systemy CRM non stop. Rzeczywisty dostęp do bazy danych jest podstawą udanych działań handlowych. Sprzedaż to najważniejsza gałąź gospodarki i każdego przedsiębiorstwa. Aktualny stan produktów, informacje o kontrahencie, lojalność klienta, rabaty, informacje kontaktowe, to niektóre cechy, które dają realne wsparcie handlowcom.

\r\n

CRM jako najważniejszy cel obrał sobie wsparcie w sprzedaży. Nie jest to już typowa aplikacja, która zarządza kontaktami. To już przeszłość. Teraz liczy się szybkość, dostępność, czas realizacji, konkurencyjność na rynku. Takie możliwości daje jedynie kompleksowe rozwiązanie oraz integracja różnych systemów informatycznych. 

Nowa era systemów CRM

Forma i kształt obecnych systemów CRM mamy tak naprawdę od kilku lat. Wcześniej były to próby projektowania systemów do zarządzania relacjami z klientem. Obecnie możemy powiedzieć, że takie programy już mamy i złakomicie dostosowały się do rynku. Nie znaczy to jednak, że systemy CRM stoją w miejscu, wręcz przeciwnie rozwijają się dynamicznie. Jest to odpowiedz na bardzo szybko zmieniający się rynek i wymagania jakie on stawia przed sprzedawcami.

Obecne systemy CRM zaprojektowane są z myślą o wielokanałowym dotarciu do klienta. Co w dobie popularnych portali społecznościowych, dostępności na urządzenia mobilne jest kluczowe do pozyskania klienta. Rynek programów CRM jest bardzo mocno dofinansowywany, zwłaszcza w obszarach mobilności, social media, analiz i handlu elektronicznego. Dlatego najwięcej w ten system zainwestują branże bankowości, finansów, papierów wartościowych, produkcji IT oraz usługodawców IT.

Bardzo dobrze rozwija się również sektor usług w chmurze. CRM w chmurze w ciągu ostatnich 3 lat zyskał najwięcej. Można zatem stwierdzić, że potencjał jaki ma model cloud jest ogromny i przyniesie jeszcze wiele zmian i udoskonalenia systemów zarządzania sprzedażą i klientem. Przedsiębiorcy również zaczynają dostrzegać zalety usług w chmurze, przede wszystkim w wykorzystanie tego modelu właśnie w systemie CRM.

CRM w fabrykach ma służyć jako narzędzie budowania strategii sprzedażowej firmy na długie lata. Program umożliwia takie opcje pod warunkiem, że umie się z niego korzystać. gromadzenie i przetwarzanie danych Big Data służy właśnie do wyrobienie określonych wzorców i preferencji klientów. Odstęp do informacji z dowolnego urządzenia mobilnego daje przewagę konkurencyjną.

System CRM - nowy wymiar systemów

Zarządzanie kontaktami z klientami w XXI wieku nabrało bardzo wielkiego znaczenia. Obecne czasy przynoszą nam rozwój technologii, który wymaga od nas podjęcia coraz to nowszych działań do osiągnięcia celu.

', '

Coraz częściej możemy się spotkać z wykorzystywaniem nowoczesnych systemów do zarządzania relacjami z klientami zwanymi CRM. Co to takie CRM i jakie przynosi korzyści? CRM skupia się przede wszystkim na wspieraniu naszych działań marketingowych. Obsługa klienta oraz sprzedaży dzięki temu systemowi jeszcze nigdy nie była tak łatwa. Jest to system informatyczny, który zaskakuje nas nie tylko swoją prostotą ale i również dużą funkcjonalnością. Przeznaczony jest dla takich działów jak: sprzedaży, marketingu czy też obsługi klienta.

System powinien ułatwić nie tylko podstawowe zadania ale i również jest w stanie pomóc we wszystkich fazach kontaktu klienta z naszą firmą. System rewelacyjnie rozpoznaje potrzeby klienta poprzez różne czynniki. Jednymi z takich czynników jest zawarcie transakcji. CRM możemy więc podzielić na tzw grupy działania: grupa operacyjna, grupa analityczna oraz grupa interaktywna. Każda z tych grup jest odpowiedzialna za osobny szczebel całej komunikacji. Grupa interaktywna często wykorzystywana jest w centrach telefonicznej obsługi klienta. Natomiast grupa operacyjna skupia w sobie największy potencjał ponieważ odpowiedzialna jest za gromadzenie oraz udostępnianie wszelkich możliwych informacji o kliencie. Wykorzystywana jest bardzo często w marketingu, sprzedaży i wsparciu technicznym. Część analityczna odpowiedzialna jest za analizowanie danych klientów . Wielkie możliwości tego systemu sprawiają, że jest on nie zastąpionym narzędziem w pracy sprzedażowej oraz przy dużym napływie klientów.

Udowodnione jest, że wykorzystywanie w celach sprzedażowych systemu do zarządzania relacjami z klientem (CRM) podnosi wskaźniki sprzedaży średnio o 8%. A więc wynik jest znakomity, biorąc pod uwagę konkurencyjne firmy, porównywalne produkty, dostęp do różnych technologii informatycznych.

W sprzedaży nie liczy się do końca produkt, owszem jest ważny, ale porównywalny z konkurencją, a liczy się odpowiednie podejście do klienta. A właściwe podejście i relacje zapewnia w pełni wystarczalny system CRM.

Nowoczesne zarządzanie z CRM

Prowadzenie wielkiej firmy z pewnością wymaga sporego zaangażowania oraz dyscypliny pracowników. Często zdarza się jednak, że kontrola nawet kilku osób nie jest wystarczająca przy olbrzymim napływie klientów. Z pomocą przychodzi nam jednak nowoczesna technologia. XXI wiek to czasy, w których lepszy nadzór nad pracownikami oraz klientami będzie sprawował system. Jaki więc system zarządzania wybrać? Najlepszym obecnie dostępnym typem systemów jest tzw. CRM gdyż cieszy się olbrzymią funkcjonalnością oraz niezawodnością. Jest to narzędzie, które ma służyć poprawie relacji z klientami oraz utrzymywać długoterminową współpracę.

Cały system jest w pełni zintegrowany z poszczególnymi działami zaczynając już od pozyskania zlecenia. Pozyskanie zlecenia to dopiero początek mimo wszystko system CRM przejmuje kontrolę nad tym zleceniem przekazując go dalej czyli do działu sprzedaży. Pracownicy odpowiedzialni za dział sprzedaży otrzymują więc konkretne informację i to od nich zależą kolejne działania. Oczywiście wszystko jest rejestrowane przez system.

Po ukończeniu sprzedaży dane kontaktowe klienta są już dostępne dla kolejnych grup pracowników czyli działu technicznego inaczej zwanego serwisem oraz działu po sprzedażowego. Wszystko w pełni z automatyzowane sprawia, że obsługa nawet wielkich korporacji sprawia wrażenie bardzo łatwego procesu. Podejmowanie decyzji ma znaczący wpływ na przyszłość naszej firmy. Aby więc podejmować tylko pewne decyzje warto mieć podgląd na całą swoją firmę - wiedzieć co się dzieje w środku. Kontrola każdego pracownika z osobna nie jest możliwa. Wybór odpowiedniego systemu CRM sprawi, że będziesz miał wgląd do wszystkich operacji oraz danych klientów o każdej porze dnia lub nocy. 

CRM na każdym stanowisku

O zaletach systemu CRM mówi się dużo i w większości przypadków są to pozytywne opinie. Przedsiębiorstwa, które nie wykorzystują w swojej pracy tego programu biznesowego czytając takie informacje zastanawiają sie czy rzeczywiście systemy klasy CRM pomagają, czy to tylko wszystko akcje marketingowe.

,

Odpowiedz jest bardzo prosta, za tym biznesowym systemem informatycznym przemawiają tylko i wyłącznie korzyści. jeśli ktoś ma wątpliwości, to warto zapoznać się z referencjami i opiniami klientów, którzy na co dzień nie wyobrażają sobie pracy bez tego typu narzędzi.

System CRM dedykowany jest praktycznie dla każdego pracownika w firmie, niezależnie od stopnia, czy hierarchii w strukturze organizacyjnej.

Wszelkie informacje na kierownictwa

Z systemu CRM w dużym i bardzo dużym stopniu korzysta kadra zarządcza danej firmy, czy organizacji. Wszelkie dane finansowe, sprzedaż, zamówienia, umowy serwisowe użytkownik takiego programu jest w stanie zdobyć bardzo szybko. A dane te są nieustannie aktualizowane, co daje wynik w czasie rzeczywistym. Właściciel za pomocą CRM może kontrolować różne działy. Dział produkcji, czy wywiązuje się z realizacją kolejnych zamówień, dział sprzedaży, jaka jest aktualna sprzedaż i czy ma tendencje wzrostową, czy spadkową.

CRM idealny dla sprzedawców

System CRM jest podstawowym narzędziem każdej firmy jako system do zarządzania sprzedażą. To w tym systemie składane są nowe zamówienia, realizacje już złożonych. Program ten automatycznie generuję grupy osób, którym kończą się umowy, wysyła informacje mailowe, sugeruje rabaty. System ten znakomicie wpisał się w strukturę każdego przedsiębiorstwa w zarządzaniu sprzedażą i utrzymywaniu właściwych relacji z klientem.

CRM dla handlowców

System CRM to uniwersalne narzędzie. Jak w wyżej wymienionych przypadkach również i w tym jest niezastąpiony. Ogromną zaletą jest jego integracja z innymi programami biznesowymi jak i dostępność na urządzenia mobilne z dostępem do internetu. Nowoczesne systemy CRM są w pełni dostosowane do potrzeb rynku i wymagań klientów. Handlowcy zmienili również swój charakter pracy i z pracy stacjonarnej przekształcili na pracę mobilną. A więc większość osób z branży handlowej jest w stałym ruchu i nie ma czasu każdego dnia zaglądać do biura i wypełniać harmonogram dnia, wprowadzać nowe kontrakty do komputera. Teraz wszystko odbywa się za pomocą telefonu, czy tabletu. Aplikacje CRM w nowym wydaniu dostępne są na tych urządzeniach i odpowiednio dostosowane. Dlatego handlowcy mogą bardzo efektywnie pracować, co ma korzystny wpływ na całą firmę.

CRM dla niepoinformowanych

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak wyglądałoby prowadzenie interesów bez telefonów, emailów, faxów ?  Jeśli pracujesz w sprzedaży, albo innej specjalizacji mającej do czynienia z obsługą klienta a nie używasz do tego celu systemu CRM to powinieneś się w tej chwili zastanowić, dlaczego nie używasz najpotężniejszego narzędzia do obsługi klienta.

Oprogramowanie CRM (system do zarządzania relacjami z klientem) to informatyczne oprogramowanie/ rozwiązanie, które stworzy Ci listę klientów, listę potencjalnych klientów, wszystkie dane kontaktowe, zakupione programy za pomocą jednego kliknięcia. Systemy CRM są podstawowymi programami wielu producentów oprogramowania. Różnią się one funkcjonalnością, możliwościami oraz wieloma innymi detalami. Warto przy tym się zastanowić czy wybrać system, który ma nieograniczone możliwości, czy taki, który swoją funkcjonalnością sprawi, że nasza sprzedaż będzie rosła.

Właściwe zarządzanie i korzystanie z oprogramowania do zarządzania relacjami z klientem daje ogromne korzyści. Przykładowo: jeśli dzwonisz do klienta, z którym nie miałeś kontaktu od paru miesięcy, najpierw wyszukujesz go w bazie danych systemu i widzisz wszystkie jego dane oraz zakupione pakiety. Masz wgląd jakie produkty były mu oferowane, na jakie się zdecydował, a na jakie nie. Czy zakupił drogie oprogramowanie czy nie. Te i inne czynniki, które z łatwością można wyciągnąć z programu są niezwykle przydatne podczas rozmowy z klientem.

Dzięki temu pakietowi biznesowemu można z łatwością stworzyć listę klientów wg. kryterium:

  • branża
  • liczba pracowników
  • roczne obroty
  • rynek zbytu

Jest to bardzo pomoce zarówno dla sprzedawców jak i celów marketingowych, w które to firmy bardzo mocno się angażują. W każdej chwili dane te można zmienić, aktualizować według własnych potrzeb.

System CRM jest narzędziem decyzyjnym

System do zarządzania relacjami posiada wszystkie dane w czasie rzeczywistym. A więc, jeśli mamy przedstawiciela, który właśnie załatwia/załatwił interesy z klientem i wprowadził do bazy danych poprzez zdalny dostęp, to my mamy tą zmianę momentalnie i możemy w związku z tym podjąć kolejne kroki. Przykładowo, jeśli nasz przedstawiciel porozumiał się z właścicielem sklepu na dostawę pewnego towaru to mu momentalni możemy wziąć się za realizacje tego zamówienia. Nie ma potrzeby, aby nasz pracownik dzwonił z informacjami ile towaru trzeba wysłać, jaki to towar, jaka cena, itp. Wszystko jest w systemie CRM.

Mobilny dostęp z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu to już praktycznie standard w systemach do zarządzania . A z racji tego, że CRM potrzebuje takie rozwiązania, głównie ze względu na mobilność usług to wiele firm oferuje już system CRM z aplikacjami mobilnymi.

CRM - Potężne narzędzie informatyczne

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak wyglądałoby prowadzenie interesów bez telefonów, emailów, faxów ? Jeśli pracujesz w sprzedaży, albo innej specjalizacji mającej do czynienia z obsługą klienta a nie używasz do tego celu systemu CRM to powinieneś się w tej chwili zastanowić, dlaczego nie używasz najpotężniejszego narzędzia do obsługi klienta.

Oprogramowanie CRM (system do zarządzania relacjami z klientem) to informatyczne oprogramowanie/ rozwiązanie, które stworzy Ci listę klientów, listę potencjalnych klientów, wszystkie dane kontaktowe, zakupione programy za pomocą jednego kliknięcia. Systemy CRM są podstawowymi programami wielu producentów oprogramowania. Różnią się one funkcjonalnością, możliwościami oraz wieloma innymi detalami. Warto przy tym się zastanowić czy wybrać system, który ma nieograniczone możliwości, czy taki, który swoją funkcjonalnością sprawi, że nasza sprzedaż będzie rosła. Właściwe zarządzanie i korzystanie z oprogramowania CRM daje ogromne korzyści. Przykładowo: jeśli dzwonisz do klienta, z którym nie miałeś kontaktu od paru miesięcy, najpierw wyszukujesz go w bazie danych systemu i widzisz wszystkie jego dane oraz zakupione pakiety. Masz wgląd jakie produkty były mu oferowane, na jakie się zdecydował, a na jakie nie. Czy zakupił drogie oprogramowanie czy nie. Te i inne czynniki, które z łatwością można wyciągnąć z programu są niezwykle przydatne podczas rozmowy z klientem.Dzięki temu pakietowi biznesowemu można z łatwością stworzyć listę klientów wg. kryterium:

  • branża
  • liczba pracowników
  • roczne obroty
  • rynek zbytu

Jest to bardzo pomoce zarówno dla sprzedawców jak i celów marketingowych, w które to firmy bardzo mocno się angażują. W każdej chwili dane te można zmienić, aktualizować według własnych potrzeb.

System CRM jest narzędziem decyzyjnym

System do zarządzania relacjami posiada wszystkie dane w czasie rzeczywistym. A więc, jeśli mamy przedstawiciela, który właśnie załatwia/załatwił interesy z klientem i wprowadził do bazy danych poprzez zdalny dostęp, to my mamy tą zmianę momentalnie i możemy w związku z tym podjąć kolejne kroki. Przykładowo, jeśli nasz przedstawiciel porozumiał się z właścicielem sklepu na dostawę pewnego towaru to mu momentalni możemy wziąć się za realizacje tego zamówienia. Nie ma potrzeby, aby nasz pracownik dzwonił z informacjami ile towaru trzeba wysłać, jaki to towar, jaka cena, itp. Wszystko jest w systemie CRM.

Mobilny dostęp z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu to już praktycznie standard w systemach do zarządzania . A z racji tego, że CRM potrzebuje takie rozwiązania, głównie ze względu na mobilność usług to wiele firm oferuje już system CRM z aplikacjami mobilnymi.

Dobra obsługa to dobry interes

Obsługa klienta to banał. Tak myśli wiele firm, nie zagłębiając się w żadne procedury z nią związane. Tymczasem, wiele firm kompletnie nie radzi sobie z obsługą. Nie koncentruje się na niej, traktuje jako przymus i najmniej atrakcyjną część działalności gospodarczej. Konsekwencją takich zachowań stają się migracje, ucieczki, zmiany dostawców czy odmowy.

,

 

Obsługa klienta to złożone pojęcie, które nie ogranicza się tylko do zwykłej uprzejmości. Składa się na nią wiele elementów, m.in.: modele komunikacji, intencje firmy i opinie o niej. Są to również szeroko rozumiane ruchy firmy wykonywane w trakcie sprzedaży, ale i po zawarciu umowy. Obsługa to ponadto sposób budowania długofalowych relacji z klientem, badanie jego opinii i zbieranie informacji na temat potrzeb oraz zadowolenia ze współpracy.

Chęć realizowania wysokiej jakości obsługi klienta to wielkie wyzwanie i ciężka praca – nad sobą, współpracownikami, organizacją. Warto jednak pamiętać o tym, że klient dobrze obsłużony to klient, który jest zdania, że robienie interesów z tobą i twoją firmą to prawdziwa przyjemność.

Niewątpliwie bardzo pomocne w tym aspekcie zdają się być odpowiednie systemy informatyczne. Takim rodzajem programu na pewno jest system CRM. Obsługa klienta za pomocą programów do zarządzania relacjami z klientem jest wydajna, szybka, łatwa, przyjemna. A cały system zintegrowany jest dodatkowo z innymi systemami informatycznymi. Czas obsługi klienta jest maksymalnie skracany, dlatego pracownik jest w stanie więcej zleceń przyjąć. Zwiększa zyski przedsiębiorstwa, a tym samym przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa.

Jednostkowe podejście do klienta

Nowe rozwiązania CRM pozwalają na indywidualne podejście do klienta w czasie rzeczywistym.

,

Prowadzenie biznesu w sposób indywidualny to metoda, która od początku jakichkolwiek działań mających na celu sprzedaż miała miejsce. W dobie, gdy oferowanych produktów jest cała masa liczy się wizerunek, zaufanie i indywidualne podejście do klienta. Taka zasada znakomicie i łatwo da się zrealizować przy małej skali działalności. W przypadku, gdy jest to rynek masowy problem staje się trudny rozwiązania.

Obecnie najlepszym rozwiązaniem do indywidualnego podejścia do klienta dla przedsiębiorstw jest wdrożenie systemu CRM. Jego głównym zadaniem jest zapewnienie obsługującemu klienta natychmiastowy dostęp do informacji. Mało tego, nowe systemy CRM usprawniają dostęp do informacji, osoba która w danym momencie obsługuje klienta widzi w swoim systemie jakie najpopularniejsze rzeczy, które klient zamówił, jego preferencje oraz zwyczaje zakupowe. Takie nowoczesne mechanizmy ułatwiają kontakt, zwiększają efektywność sprzedaży.

Aby tego było mało, na rynku informatycznym pojawiają się programy do zarządzania typu RTD (Real Time Decisions). A więc narzędzie, które wspierają decyzje w czasie rzeczywistym. Bazują one na najnowocześniejszych rozwiązaniach informatycznych oraz metodach statystycznych.

Prościej mówiąc program RTD przedstawia możliwie najlepsze zestawienie dla klienta  w czasie rzeczywistym, uwzględniając przy tym:

  • Strategię firmy
  • Prawdopodobieństwo akceptacji oferty
  • Temat rozmowy
  • Reguły biznesowe i warunki dostępności